Om

Translate

söndag 19 oktober 2014

Söndagslunk o höstkrans

En mulen morgon. Ganska skönt faktiskt. Jag hade planer på att åka ut till Lida för att plocka svamp och ta lite kort med min nya kamera, men jag skippar det. Även söndagsyogan stryker på foten. Jag är fortfarande superförkyld, så jag gör nog bäst i att ta det lugnt idag.
Men såklart att papper o penna redan har åkt fram och jag har planerat för dagens städprojekt!! Att skriva listor är något jag alltid har gjort. För mig är det kreativt, att få idéer, att bygga upp det jag ser för mitt inre. Och sen skapa det. Även när det gäller något så torftigt som städning.
Men det är lite pyssligt med städning tycker jag. Det är inte bara dammsugning och skurning, det är ju även ommöblering och inredning. Städningens garnering.

I fredags hade jag och Alvin en pyssel och pick-nick dag. Vi gick till skogen med matsäck och plockade löv. Vi skulle göra en höstkrans!


Alvin hittade perfekta kvistar att göra kransen utav.


Pick-nick på en parkbänk funkar bra.


Lövtäcke



Vi hittade fina röda bär att pryda lövkransen med.


Vi började med att tejpa ihop kransen.
Sen använde jag nål och tråd, och sydde först på löven runt kransen och till sist bärkvistarna.
Det hade antagligen varit lättare med någon form av tunn ståltråd.


Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar