Om

Translate

torsdag 2 oktober 2014

Nu kan snön få komma!

Efter gårdagens pappersrensning har ordningssinnet verkligen fått en kick.
Idag på jobbet har jag rensat lådor- så mycket plats vi fick plötsligt!
Hemma har jag plockat rent efter dagen. Att ha städat omkring sig är så rofyllt, och jag har tänt ljus för att göra det extra mysigt. Önskar verkligen att jag kommer fortsätta att värdesätta ordning.

Idag efter förskolan tog jag med mig Alvin på utflykt till Liljeholmens köpcentrum. Låter kanske inte så mysigt, men det är faktiskt ganska lugnt o trevligt där.
Vi fikade, kikade i leksaksaffären och så åkte Alvin racerbil o motorcykel.



Vi spenderade en halvtimme i leksaksaffären- vid bilhyllan! När jag frågade Alvin vilken bil han helst ville ha på sin födelsedag sa han; "Jag vill ha den, å den, å den, å den, å den.." + alla andra bilar vi tittat på!! Härliga unge, varför begränsa sig liksom.



För att skapa ordning (och för att det är så himla snyggt med ved!) köpte jag denna fina vedkorg på Granit. Passar perfekt hemma hos oss.
Min snälla svärfar som är på besök kom ner från Dalarna med ved. Inte bara ved förresten, han hade även med sig björnbär, blåbär, lingon och hjortron som han plockat själv, ägg från grannens frigående höns och en regnbåge som han fiskat själv. LYX! Han får gärna komma på besök oftare!




Jag älskar hur ljusets sken ger skuggor mot ljusa väggar. Kanske inte framkommer så mycket på dessa bilder, men bara skenet från tända ljus- visst är det rogivande?


Ljuset i hallen tände jag i kväll, premiär tror jag. Hallen blir mitt nästa röjningsprojekt!



Nu kan snön få komma tycker jag. De vita flingorna som faller från himlen- vad jag älskar dem!
Att titta ut på virvlande snöflingor och samtidigt höra en sprakande brasa i bakgrunden. Det längtar jag verkligen till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar