Om

Translate

måndag 13 oktober 2014

Yoga, fiskekrok och bus

Träningsverken idag efter gårdagens yogapass - My God!!
Vi fokuserade på vridningar, vilket ska vara som en detox för kroppen. Jag kom åt muskler jag kanske aldrig använt!
Efteråt kändes det som att jag fått massage- på insidan av kroppen. Helt underbart.
Träningsverken idag har gjort mig mer närvarande i kroppen. Träningsverk är en sån där smärta som är härlig tycker jag. Jag känner mig stark och får associationer av endorfiner.
Jag är så himla glad att jag har hittat ett så bra Yogapass i Västertorpshallen.


I lördags var det en helt fantastisk höstdag. Vi hade packat bilen för utflykt; grill, fiskespö och fika.
Vi skulle göra vårt premiärbesök på Lida friluftsgård.
Bilturen ut var magiskt vacker!





Oerhört vackert och lugnt var det på Lida. Vilda kaniner skuttade omkring.


Så lyckas Alvin få en fiskekrok i sin lilla hand. Aj.


Vi packar snabbt ihop våra pinaler och åker till Huddinge sjukhus där vi blir ombedda att åka vidare till Astrid Lindgrens barnsjukhus. Vi gör så.
Där blir väntan lång, men vi roar oss bäst vi kan. Alvin vänjer sig snabbt vid sin krok och leker som vanligt. Inte mycket kan hindra denna glada pojke från att ta vara på varje stund av lek & bus.


Inte mig heller..!!


Vi kommer hem 01:30. Trötta men glada att Alvin har blivit av med sin krok.

På morgonen vaknar Alvin och kvittrar: "Mamma, det var kul att vara på sjukhus och ta ut kroken!"
Han minns verkligen bara det positiva. Vår hjälte!
Så hela söndagen skämde vi bort honom med pussar, glass, popcorn och så fick han köpa vad han ville i leksaksaffären.


Välkommen till vårt hem Dusty!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar