Om

Translate

fredag 24 oktober 2014

Min lilla värld..

Vissa veckor har mer innehåll än andra, vad gäller saker som behöver göras. Denna vecka har varit en sådan. Roliga saker har varvats med viktiga samtal som har väntat länge på att bli ringda.

En utav de roliga saker jag har fått sätta mig in i den här veckan är Paul McCartneys låt "This never happened before". Jag har blivit ombedd att sjunga den på min basists bröllop i morgon och det ska bli oerhört kul. Mycket fin låt jag har fått närma mig under veckan. En vacker värld.
Jag kommer framföra den med ett romantiskt och luftigt pianospel. Tack David, min jobbarkompis som vet hur man skapar magi med ett piano!

I kontrast till vackert pianospel åkte jag till vår bilmekaniker i morse, Sture i Stureby. Han har haft sin verkstad sedan 1970 och där sitter alltid äldre herrar på kontoret som snackar om ditt & datt och dricker kaffe. I morse fick jag mig också en kopp kaffe och ett härligt snack om politik. Att det är samma skit i slutändan, röda eller blåa spelar ingen roll, var vad de kom fram till. En charmig värld ändå tänker jag, som liksom lever kvar i det förflutna.

Igår kväll var det möte på förskolan. Vi talade genusperspektiv. Oerhört upplyftande möte med personal och föräldrar som vill framåt. En strävan efter en mer jämlik värld. Som ska bottna i en god självkänsla. Bort med pekpinnar, in med samtal. Jag lyfte lite från marken under min promenad hem. Älskar Alvins förskola. Inte undra på att han trivs så bra. Öppna människor, tack!

Ja, denna vecka kan sammanfattas som en vecka i många olika små världar. Små världar i min lilla värld. Precis så som jag vill ha det. Ubåtarna utanför har jag inte riktigt haft tid att tänka på. Kanske lika bra det.

Vi byggde fruktfigurer på köksgolvet..



Jag har klinkat på pianot i övningssyfte. Det åkte fram ur garderoben, där det stått alltför länge. Alvin tyckte metronomen var det roligast. 


På andra våningen ser vi två pojkar i väntan på min hemkomst från mötet på förskolan. Mysigt!


I kväll syr jag morgonens klänning. Tja, jag syr ut den lite i sömmarna, jag insåg när jag testade klänningen att jag gått upp ett par kilo. 


I morgon blir det tredje gången jag använder klänningen som är ett fynd från Antikboden.
Förra gången var på Annas bröllop.


Nu går det allra första avsnittet av Tv-serien V på Tv. Heja vilken bra avslutning på denna kväll.
Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar