Om

Translate

torsdag 2 oktober 2014

Att både växa och bli lättare

Den här veckan fokuserar jag på att göra saker jag inte brukar, som tar mig utanför min comfort zone, saker som får mig att växa.

Idag har jag fått svar på en del frågor som har nött inom mig en längre tid. Förra veckan tog jag äntligen tag i problemet och bokade ett möte med de övriga inblandade, och i morse hade vi ett mycket konstruktivt möte. Jag fick svar på alla frågor som surrat omkring i mitt inre sen i somras. Det gick lätt och enkelt, var riktigt trevligt faktiskt. Jag har lärt mig att jag aldrig ska vänta så länge med att ta tag i något som tar min energi.

Igår tog jag tag i en annan sak som suger energi av mig- pappershögarna!
Jag har aldrig haft ordning på mina papper. I de pärmar jag har ligger alla papper löst och trillar ur när jag lyfter den. Högar med papper ligger på varje bord vi har.
Men inte nu längre!
Igår sorterade jag och slängde om vartannat. Det är inte bara papper egentligen, utan det finns så mycket minnen begravda som igår kom upp till ytan. Jag var helt slut efter timmarna det tog att sortera!
Men gud så skönt det är nu!

Det känns himla bra att jag satte upp som mål denna vecka att gå utanför min comfort zone. Annars hade det nog blivit hängandes över mig ännu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar