Om

Translate

torsdag 22 augusti 2013

det finaste jag vet

Den vanliga läggrutinen hemma hos oss ser ut så här:

Alvin borstar tänderna (i bästa fall)
vi gör välling
stänger av Bamse
sen vinkar vi till klockan och säger "gonatt kockan"
sen vinkar vi till dalahästen och säger "gonatt hätten"
sen vinkar vi till fiskarna "gonatt fickarna" och släcker lampan
Så kryper Alvin ner i sin säng, säger bestämt "tä, tä" vilket så klart betyder att jag ska lägga täcket över honom.
Till sist är det dags att dricka vällingen och sova.

I kväll sjöng jag:
"Du är det finaste jag vet, du är det finaste i världen. Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna, som fåglarna, som blommorna på marken. Du är min ledstjärna och vän.."

Jag sjöng som om det var jag som skrivit dom orden. Så enkelt. Så rakt. Så självklart.
Han är ju det finaste jag vet..


Min Alvin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar