Om

Translate

torsdag 8 augusti 2013

Sommarregn

I kväll sitter jag inne med balkongdörren öppen och lyssnar på hur sommarregnet vräker ner. Om jag inte hade passat en sovande liten alv hade jag sprungit ut tills det inte funnits en enda torr fläck kvar på min kropp. Jag älskar verkligen sommarregn. När jag var liten brukade jag slänga mig på cykeln och cykla omkring sjungandes på cykeln. Då var alla inomhus, ingen hörde mig sjunga.

Sommaren har varit fylld med aktivitet och jobb. Det blir ett ständigt pussel att få dagarna att gå ihop nu när inte Alvin går på föris. Men oh, så mysigt det har fått vara att hänga hela sommaren med min snutt. Vi har badat en massa!


Det är med lite vemod som han börjar på föris igen på måndag.


Förra sommaren hade jag och Per en spelning ihop där vi fick betalt i hotellnätter. Plötsligt var det bara några veckor kvar tills dom gick ut, så då bokade vi två hotellnätter här i stan.
Det hela började med att jag klämde fingret när jag skulle fälla upp paraplyvagnen. Aj, så där barnsligt ont gjorde det.
Vi fick ett halvtaskigt rum, litet och rätt omysigt. Vi gick ut och åt, på söder. Alvin satt still en kvart, den kvarten det tog för maten att komma in på bordet, så vi fick äta i omgångar. Vi tänkte att han kanske skulle somna i vagnen så som han gjorde när vi var på Cypern, eftersom klockan var läggdags och han verkade trött. Så vi bytte blöja utanför Konsum, gick en lång promenad och tänkte att snart kan vi få mysa lite när Alvin somnat. Såklart inte!
Det var i vilket fall en riktigt skön och vacker promenad i Vitabergs-parken, men sen var det bara att kasta in handduken, gå tillbaka till vårt lilla hotellrum och stanna inne resten av kvällen. Riktigt varmt var det, det gick inte att öppna fönstret, och Alvin sov dåligt. Vi med.
Hotellfrukosten var fantastisk, även den åt vi förstås i omgångar eftersom Alvin hade upptäckt ett panoramafönster mot motorvägen "bappilen, bappilen!" (lastbil, lastbil!)


Vi började med lek i Fogelströms lekpark "Mina drömmars stad".


Kvällspromenad


Panorama-motorväg-utsikten


Varvat med frukost-lek



Jag kan lugnt meddela att vi avbokade hotellnatt nr 2 och spenderade den på vår mysiga balkong istället. Alvin sov gott, babywatchen var på, och vi kunde njuta av räkor och kräftor! 

Tack o lov för vår lilla balkong.


Det är ju utomhus man ska vara dessa sommarkvällar.
Ja, förutom denna regniga kväll förstås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar