Om

Translate

torsdag 29 augusti 2013

Tårta i ottan

Idag var det upp i ottan och baka tårta som gällde. Alvins sista dag på sin förskola, och det skulle firas med tårta minsann. På måndag börjar han sin nya förskola, där han kommer få större yta att leka på, vara ute varje dag, ha samling med sång; på fredagar får han även testa instrument. Det känns så mycket bättre här, mer rutiner och trygghet. Det var stor rullians på personal på Alvins förra förskola, små lokaler, ingen musik och de gick inte ut om det regnade. Sen var dom förstås gulliga dom som jobbade där. Jag hoppas verkligen att allt kommer att gå bra på måndag, mina förväntningar på den nya förskolan är stora.

I morse hade vi så bråttom att jag inte hann ta en bild på tårtan förrän den låg i påsen den skulle fraktas i. Men i alla fall - jordgubbs & blåbärstårtan - tada!



Sommaren håller i än. Den är liksom lite seg i år. Hösten låter sig vänta.
Jag tycker att jag anar en längtan efter hösten i min omgivning. Jag längtar förstås, men det gör jag alltid, jag älskar hösten.
Men jag tänker att även dom som brukar klaga på att sommaren är för kort, suktar lite efter stickade tröjan och jeansen.
Själv längtar efter de färgsprakande träden!

Kommer du snart hösten?
Du är välkommen, var inte skygg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar