Om

Translate

torsdag 1 augusti 2013

När allt faller på plats och livet ler mot mig

Vad jag har stått och stampat på samma ställe länge. Tänkt och tänkt på vad jag vill göra, åt vilket håll jag ska gå. Jag visste hela tiden att jag är full av energi och visioner, längtan och önskan av att leva mitt liv av min fulla potential. Jag sökte och sökte, och först nu efter år av ovisshet.. är på väg! Nu liksom öppnar sig port efter port, och jag bara kör. Fylld med bränsle av flera års väntan, äntligeeeeeen!!

Mitt liv är så vackert just nu. Så rätt. Jag är precis där jag vill vara och jag ser med glädje på framtiden. Så där att jag liksom inte vill vänta på morgondagen, jag vill vara framåt i tiden NU. Allt faller på plats.
Livet blinkar till mig med ena ögat, ler ett hemlighetsfullt leende. Vi är kompisar igen.

Jag och min ganska så nyfunna vän Alexzandra är lite på samma ställe. Fyllda av förväntan och glädje över att göra det vi älskar allra mest att göra. Vi sjunger och spelar musik vi älskar.
Igår hade vi premiär för vårt projekt Porter & Bàn.
Glädjen var total när vi gasade ner mot Nyköping. När vi kom fram var himlen mörk, vi skulle spela utomhus, men rätt så snart sken solen. Såklart.
Alexzandra visade mig sin överraskning när vi kom upp på hotellrummet; hon hade kvällen innan pysslat hemma, gjort två likadana pärmar till våra texter och limmat dit Porter & Bán!
Vi roddade upp vårt PA, stativ och soundcheckade. Sen hoppade vi ner i jacuzzin. Bastade en stund.
Vi åt en god middag, tog på oss våra klänningar och sen var det dags att köra.
En rar skara av både gamla och unga avnjöt våra countrysånger. Vi njöt kanske ännu mer.. Äntligen, efter en massa rep och roddande stod vi där! Och det bästa av allt, det här är bara början.


No words said


Soundcheck på verandan


Tack o lov att solen sprack upp.
Vi spelade barfota.


Jag fick sovmorgon till 07:15. Hemma hade Alvin sparkat av sig täcket kl 05.
Hotellfrukost och sen tillbaka till Stockholm.


Hemma väntade en dag på 4Sound på Söder.
Bland annat skapade vi en liten minipåse.
Igen, no words said..


Bra dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar