Om

Translate

lördag 24 augusti 2013

Lugna dagar

Jag tar dagarna som dom kommer just nu och tar det så lugnt jag bara kan.
Det känns som om mina händer har blivit skurna av rakblad och känslan finns även över rygg och mage. Kläderna liksom svider på kroppen. Men jag vet att det inte är sant, det är en feltolkad signal.
Skönt att det inte är så på riktigt tänker jag. Nu längtar jag bara efter att den här inflammationen som finns i min kropp ska läka ut så att jag får tillbaka min rätta känsel. Så jag tar det lugnt. Dricker en kopp grönt té i solen. Andas. Känner tacksamhet för det jag har i mitt liv som är bra. Jag gör det jag mår bra utav, och när jag sitter still och slappnar av så försvinner känslan. Då är det bara njutfullt att vara jag.

Jag ska unna mig en inspirations-konsert på Södra Teatern. Jag älskar den lokalen, där såg jag Kasey Chambers för några år sen, magiskt bra. Dit kommer denna countrybrutta, Lindi Ortega från Kanada.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar