Om

Translate

söndag 11 augusti 2013

Heja att våga älska.

Det var så himla speciellt, som att det liksom sa "BAM" eller "CRASCH", nej snarare som att en stark lampa tändes i det där köket på Bondegatan. Det var nyår, men det var ingen raket som lös upp köket, nej det var det verkligen inte!
Jag minns det som igår. Ja, det borde du göra. Jag skulle aldrig glömma det.
Jag kommer aldrig glömma det, för det var magi. Det hände när han kom in i rummet, nej snarare när de sträckte fram händerna mot varandra och hälsade. När deras ögon möttes, när hon sa sitt namn. Jag heter Anna. Ja, precis då var det.
Alla som var i rummet stannade upp, alla märkte det. Svårt att undgå!
Sen tog det ju ett tag. Det gör gärna det när känslor blir så där starka. Då kommer ju rädslan. Ja, då fallet skulle bli för stort, då hjärtat verkligen står på spel.
Det fick så klart ta den tiden. Några år kanske. För att våga.
För att vara säker.
Så på lördag händer det. Buller och brak. Ja, ja, ja!
Anna, tager du denna Jörgen..

Ja, det vankas bröllop. På lördag. Så himla fint. Jag övar valsen och funtrar på klänning. Vi ska sjunga "Somebody to love" av Valerie June.
Det kommer bli vackert. Jag vet att jag kommer gråta. Ja, det borde du göra.




Heja att våga älska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar