Om

Translate

söndag 29 juni 2014

I väntans tider..

Jag sitter i köket och väntar på att laxen ska bli klar. Det doftar pesto.
Bredvid mig står en plåt med glutenfritt bröd på jäsning. En liten tryout eftersom jag inte hade alla ingredienser hemma. Smeten blev lite väl lös för att göras bullar av, så jag lade smeten i formar. Får se hur det blir helt enkelt. Jag delar med mig av receptet om det blir lyckat såklart!

Idag har jag och Alvin varit på snigelexpedition. Vi hittade 103 stycken varav en vit vacker snigel som var jättestor. En mycket enkel syssla som är oh så mysig! Speciellt eftersom Alvin kvittrar "Lilla snigel" hela tiden. Skönt med skog också.





Helgen har varit lugn och skön. Rofylld. Jag har påtat i blommorna och städat upp efter en lite hektisk vecka.
Ett välbehövligt lugn att bara plocka o strosa. 


Jag tände ljus och njöt av tystnaden medan Per var på Pearl jam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar