Om

Translate

måndag 30 juni 2014

spark i baken

I veckan får vi besök av våra föräldrar och det är en bra anledning och spark i baken att komma i ordning lite mer här hemma. Det är ju roligast att få besök när det är fint hemma, tycker jag.

För någon månad sen försökte jag återskapa våra gardiner vi hade hemma när jag var liten på 80-talet.
Jag hade köpt spetstyg på Ikea som jag satte upp i vårt burspråk. Det gick sådär.
Det gick att se gardinstången genom det genomskinliga spetstyget och det blev helt enkelt inte snyggt..


Så såg jag på Underbara Claras blogg hur hennes syster gjort precis sådana gardiner jag hade i åtanke.
Såklart- hon använde två olika tyger! Ett i bomull och ett i spets.
Idag åkte jag till Ikea och handlade vitt bomullstyg och har sedan fixat gardinerna i vardagsrummet. Äntligen!



Det är lite trixigt att få till gardinen i burspråket, jag är inte helt nöjd än men det är på god väg.


Farmors tavlor ska få komma upp i köket. Eller kanske bara en utav dem.



Det är så kul att hemmet börjar kännas som ett riktigt hem. Nu väntar vi bara på vår nya soffa, snart är den här, ska bara spara liite till först.
Den som väntar på nåt gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar