Om

Translate

söndag 1 juni 2014

En vecka fylld med firande..

Det har varit en vecka med mycket firande. Först var det mors dag, vi firade 4-årig bröllopsdag, jag hade en överraskningsfest för per som fyller 40, och igår kväll ännu ett 40-års firande. Idag är jag en soffpotatis!

Att ha överraskningsfest var himla kul och lite trixigt. Att hålla alla facebookkonversationer och sms:ande hemligt, att luska fram kontaktuppgifter från Pers telefon när han inte såg (han har alltid telefonen med sig!!) att komma på en plan för varför han ska stanna hemma från jobbet när det var dags för festen, och att snabbt komma på en lögn när en av Pers vänner som är utomlands ringer samma dag festen är och undrar hur det var på festen.. Jag lyckades! Per var lurad in i det sista.


Per fick en fin ukulele med Kiss-motiv!



Det sjöngs Pers favoritlåtar. Free fallin' hade översatts till feel forty.
Jag må han leva såklart också.


Tack till alla som var med och firade Per. Han var en lycklig man vill jag lova.

Bröllopsdagen.
Var passar inte bättre än Elvis 'Love songs'..


Vi hade bestämt att vi skulle göra fint i vårt hem och vi höll på hela dan. Vi röjde bland kartonger och bar ner till källaren. Spikade upp tavlor och monterade ner bord.
Vi tog en välbehövlig paus med picnic i parken. 
Alvin satt still totalt 7 sekunder.




En strålande dag.


Sen var Alvin med i källaren och levde rövare.


Vi avslutade kvällen med en god middag. Nöjda o glada!

Så igår kväll hade min fina vän Anna 40-års firande på hennes mysiga gård.


Jag komponerade en blomsterbukett med hundkex- som blommar för fullt nu i Stockholm- och nejlikor i olika färger.
Ett sidenband höll ihop buketten.


Födelsedagsbarnet!


Timmarna flög förbi och till sist dansade vi loss i vardagsrummet. Tack för en himla trevlig fest!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar