Om

Translate

söndag 8 juni 2014

Rutschkanor och regnbågar

Idag har jag hängt med Alvin hela dan.
Vi har sparkat fotboll, dvs Alvin fångar bollen och lägger sig över den.
Eller så sätter han sig på den en stund. "Sitta här".
Ibland så kommer en fluga eller en söt myra i vägen och då finns inte bollen längre. Jag vinner varje gång.

Vi har också badat i poolen på lekplatsen, åkt rutschkana och ritat olika former i sanden.
Det roligaste idag har ändå varit att leka kurragömma.
"Jag gömma dig" säger Alvin och det är bara att gissa. 50-50.
"Du menar att Du ska gömma dig?"
"Jag gömma dig" säger han igen och jag börjar räkna till tio för att se vad som händer.
Alvin står kvar.
"Men ska du inte gömma dig?" Jag får bara en dum blick. För Alvin ska alltid gömma sig på samma ställe som jag gömt mig, dvs där vi är just nu. Lite tricky!


Jag älskar också när jag tar upp kaffekoppen och han säger;
"Jasså... dricka kaffe. Jasså ja."
Varje gång.


Att roa sig under en bilfärd


Vi åkte på utflykt på nationaldan. 
Naturen alltså.


På kvällen var jag o en vän på konsert på Strand. Vi såg grymma Lindi Ortega.


Jag köpte en skiva av Lindi som jag tappade.


Skit i det, dagen efter fick jag se en regnbåge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar