Om

Translate

söndag 15 juni 2014

tre nya låtar och fotbollsmatch med en katt

I morse åt jag och Alvin frukost och såg på Järnjätten, släppte ut en spindel på balkongen, packade en väska med äpple, vatten och en fotboll som vi tog med till lekparken. Vi gungade, lekte i sandlådan, hade fotbollsmatch med en katt, handlade i affären, åt kyckling och när vi åt melon på balkongen hade klockan blivit 11:00.
Inte konstigt att jag redan kl 18 ställer mig frågan "är det dags att sova nu eller?"

Senaste veckan har jag mest skrivit musik, varje vaken, ledig stund jag haft. Därför har det inte funnits tid till att skriva här.
Snart drar Lasse i Parken säsongen igång. Den 24 Juni är det dags för den första countrytisdagen för
säsongen och då ska jag spela med Charlee Porter-bandet. Den enda gången på hela sommaren jag spelar. Jag vill ha det så i år. Jag vill hinna med, ha med hela mig på scen i år. Inte bara små fragment av vad som är jag.
Därför är jag extra laddad och har skrivit tre nya låtar.


Köket har blivit den naturliga kreativa platsen.
Härom kvällen bakade jag bröd och spelade mina nya låtar till doften av nybakat bröd.

Sen bäddade jag ner mig till ett avsnitt av The blue planet.
Det är fantastiskt fascinerande att se vad som händer i havens djup, alla dessa otroliga djur.
Vackra bilder att somna till. Kan varmt rekommendera!


Små smakprov från kort på datorskärmen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar