Om

Translate

måndag 16 juni 2014

Kontraster är good shit alltså!

Så är boken här, boken som jag letat efter. Jag bestämde mig för att sluta leta (efter en vecka) och tyckte att boken skulle få leta sin väg till mig, och det gratis. Det funkade, nu är den här!


Synkronicitet är inget nytt för mig, inget som jag tycker är konstigt. Ändå ska det bli kul att läsa boken som så många pratat om på senaste tiden, och att få lite konkreta exempel på synkronicitet ur olika folks liv.
Min "tro" sträcker sig ännu djupare än meningsfull slump. Att vi är vibration och mer kreativa än vi tror- vi skapar allt i våra liv.
Nuet är endast gårdagens skapelse. Hur framtiden kommer att se ut- om vi vill copy/paste från nuet eller skapa nytt- ja det väljer själva. Alltså är verkligheten vad vi skapar inom oss. Inte vad vi ser utanför.
Jag har lärt mig så otroligt mycket det senaste året. Om mig själv. Jag har äntligen förstått att essensen av en relation är relationen mellan mig och mig. Inte mellan mig och andra, de är mina spegelbilder.

I höstas var jag med om en händelse som gav mig känslor av att vara kränkt. Det gjorde mig riktigt arg och jag ville gå till botten med det hela. Reda ut, säga ifrån, stå upp för mig själv.
Jag lärde mig mycket utav det.
Att lyssna på min intuition. Som när jag ser tillbaka talade tydligt till mig redan från början.
Att vara tydligare mot mig själv och andra.
Att försöka få upprättelse från andra, eller att ha rätt- att det bara förstärker känslan av att vara kränkt. Det är inte värt att ha rätt och att må dåligt pga det. Det är inom mig jag måste välja en annan känsla genom ett nytt tankesätt. Människor kommer alltid att göra saker som jag inte tycker att de borde göra. Hur jag reagerar på det är mitt val. Jag kommer aldrig välja att fokusera på dem eller den negativa händelsen igen. Jag finner upprättelse inom mig. Jag vet vem jag är.

Vilken stark kontrast den här konflikten var. Jättebra! Nu vet jag tydligare vad jag inte vill ha i mitt liv och därmed vad jag vill ha. Och det är vad jag vill ha i mitt liv som jag fokuserar på. Enbart. För det vi fyller våra tankar med, det våra känslor är fyllda med, det är vad vi kommer att få mer utav i morgon.

Oh vad livet är spännande! Och svårt att få med en hel livssyn i några meningar!
Puss

(nu ska jag öppna boken)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar