Om

Translate

fredag 20 juni 2014

Midsommar!

Midsommar i Västertorp. Man och barn sover. Alldeles tyst o stilla.
Kaffet står på lut och utanför kvittrar en fågel. Det är ovanlig tyst så jag tog tillfället i akt och mediterade en stund. Hör inte till vanligheterna kan jag säga.
Det är inte bara här hemma det är ovanligt tyst, utan även utanför. Inga bilar eller lekande barn hörs idag. Spöklikt tyst.
Igår kväll skulle alla ta sig ut ur stan, bilkön söderut började redan utanför Västertorp!

Snart ska jag packa ner sax och snöre till midsommarkransarna vi ska göra, lite pick-nick gott, fotbollen och regnkläder ska med (ifall ifall). Sen väcka grabbarna och så ska vi gå ner till Vintervikens midsommarfirande. Kl 15:00 ska det dansas små grodorna!
Hoppas det är några fler kvar i stan, så det blir någon dans. Det känns lite tveksamt, just nu skulle vi kunna vara helt ensamma i Västertorp. Vi och den lilla fågeln.

Så här såg förra årets krans ut.


..och på huvudet.



Idag vaknade jag av att Alvin hoppade på mig! Han var så glad över att få väcka mig och studsade omkring i sängen som en liten tok.

Morgonens smoothie:

1 näve färsk spenat
1 näve ruccola
1 stjälk selleri
1 tsk vetegräspulver
1 tsk chlorella pulver
1 dl havremjölk

Smakar nyttigt!


GLAD MIDSOMMAR!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar