Om

Translate

lördag 1 mars 2014

Att måla

I hela mitt liv har jag älskat att vara kreativ; att måla har alltid gett mig en befriande känsla. Min farmor inspirerade mig- hon målade stora oljetavlor med öppna fält och blommor- och jag fick ärva hennes målarlåda full med oljefärger. Jag är så glad att Alvin också tycker det är så kul att måla. Så fort han blir lite större ska jag köpa ett staffli och riktiga färger till honom.
Idag rotade jag fram en gammal tavla från källaren som jag påbörjade för flera år sen. Jag köpte heltäckande vit färg för att måla över tavlan, så jag kan börja om på nytt.


Jag använde sandpapper för att få bort ojämnheter.


Alvin var förstås med och hjälpte till.


Jag använde V-slip från Alcro.


Sen fick vi hoppa in i duschen och skrubba oss rena!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar