Om

Translate

onsdag 19 mars 2014

två vändor

Min man har sina egenheter. En sak som han är allergisk mot, är att behöva gå två vändor med matkassar eller vad det än är som ska bäras hem. Fy skam den som måste gå två vändor.

Idag var vi och storhandlade, och när vi packade ner alla varor sa jag att den här gången kommer det inte gå att få med sig alla varor på en gång- omöjligt!
Vi fick parkering nära hemmet, men det hindrade inte Per att tänka ut olika lösningar på hur han skulle få med sig alla kassar på en gång.
Jo, jag kan också bära förstås, men idag behövde vår lilla två-åring min famn.

Så packar Per ut barnvagnen ur bilen, fyller den med alla kassar och går nöjd hemåt.
Vad är det med det här att inte gå två vändor? Ibland har Pers fingrar varit blåa när han kommit innanför dörren, men allt kom minsann med.

Jag kommer aldrig förstå grejen, men det kanske ligger en tjusning i det. Att uppskatta något som för mig är helt obegripligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar