Om

Translate

fredag 21 mars 2014

Med pannan tryckt mot rutan

Jag sitter i en bil, på en landsväg nånstans. Jag har alltid älskat att åka bil, att få sjunka in i min egna värld och låta fantasin leka fritt, i detta vakuum.
Ikväll är min panna tryckt mot rutan, jag tittar upp på stjärnorna. Tänker. Funderar. Filosoferar.


Jag kommer så nära jorden när jag tittar upp mot det oändliga.
Jag undrar över alla dessa människor som har tittat på samma stjärnor som jag, flera tusen år tillbaka i tiden. Om dom har tänkt samma tankar som jag? Undrat över vad som finns däruppe egentligen och varför?
Jag slås av tanken över vad vi alla människor jagar omkring för här nere på jorden egentligen. Bekräftelse? Kärlek? Mening?
Vi är nog rätt söta sett från ovan när vi springer omkring här nere som yra höns, eller som katten som jagar efter sin egen svans..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar