Om

Translate

söndag 16 mars 2014

BLA BLA BLA

Jag satte mig ner i soffan med en kopp honungsté medan Alvin tog sin vanliga middagslur. Jag satte på datorn och gick in på facebook. Jag skrollade mig genom flödet, lyssnade inte på magen som knöt sig där nere, och så började orden eka i mitt huvud: Bla-bla-bla-bla-bla-bla, bla-bla-bla-bla-bla.. tills jag blev uppmärksam om orden i mitt huvud och började skratta! Jag stängde ner facebook.
Ja, precis så känner jag, bla bla bla.. Samma visa varje dag, år ut och år in.
Jag tänker att facebookflödet är lite som "Hem till gården", en såpa. Never ending story.

Så tänker jag på det här med att sminka sig, på tiden vi kvinnor lägger ner på att göra oss i ordning. Tankarna för mig nu vidare till hur mycket tid vi lägger på Blaha blaha?
För det kanske är 2% av alla ord som rinner genom mig varje dag som verkligen inspirerar mig.

Därför tycker jag istället om att läsa bloggar. Ett litet utrymme med någons tankar som tilltalar mig. Någon som tänker på ett sätt som inspirerar mig.
Jag tycker om bloggar eftersom jag då själv kan välja vilken blogg jag vill läsa, och välja bort dem jag inte vill läsa.
På facebook kommer det in så mycket information och åsikter som jag önskar jag vore utan.

Tur att jag själv kan välja vad som är bra för mig och tur för mig att när jag inte är medveten om att något inte är bra för mig- ja då ekar orden sig starka inom mig. Tydligt! BLA BLA BLA.

                                                                ***

Igår var första dagen jag gick utanför dörren sen i måndags. Jag har varit så himla sjuk.
Jag gick till affären och köpte grapefrukt och tulpaner. Bra combo.


I morse sken solen så vackert på tulpanerna.


Jag älskar vasen som Per ärvt av sin farmor och farfar.


Friskhet + tulpaner går hand i hand i vårsolen



Jag brukar dela upp buketten så jag får tulpaner i varje rum.
I sovrummet får en tulpan på på klädskåpet, långt ifrån Alvins nyfikna tassar.


Jag har vigt en stor glasvas åt en ljusslinga för att mysa till sovrummet lite extra om kvällarna.


Pers "tomte" pryder vår vägg intill den öppna spisen. Den är hittad i skogen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar