Om

Translate

söndag 2 mars 2014

till slut, tack o lov

Sedan ett år tillbaka har Alvin haft hosta, till och från mest hela tiden. Han har 'falsk krupp' och vi har haft många vakennätter. Han har hostat i sömnen och vaknat gråtandes, så många gånger att det gör ont i mamma-hjärtat.
Vi har verkligen kämpat med hostan och efter många turer till akuten och vårdcentralen nöjde vi oss till slut inte med att bara bli hemskickade utan någon riktig utredning. Vi tjatade oss till att få träffa en riktig barnläkare, och till slut fick vi göra det. Så nu har Alvin äntligen fått hjälp, tack o lov!
Han har fått en inhalator och en specialmedicin som han kan när han ska sova. Läkaren tyckte det var konstigt att vi inte har fått mer hjälp tidigare. Det är så synd att man måste vara som starkast när man är som allra svagast för att få hjälp. Står man inte på sig blir man utan hjälp.

Jag har inte riktigt märkt hur spänd jag har varit över detta förrän nu när vi fått hjälp. Det är som att en sten har fallit från magen och äntligen slappnar jag av på djupet. 


Den här fina gröna soffan i väntrummet hos barnläkaren, påminner om min gröna kökssoffa som jag har ärvt. Den står i ett magasin i Göteborg.
Vårt kök ekar tomt och vitt, och jag längtar efter att tömma magasinet och förgylla vårt kök med min gröna kökssoffa.
Det börjar bli lite frustrerande att bo i ett halvfärdigt hem när jag redan inrett hemmet i tanken.
Desto roligare när allt är på plats antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar