Om

Translate

måndag 21 oktober 2013

Flytande näring

Nästan varje morgon gör jag nyttiga juicer i min mixer. Jag känner mig så mycket starkare och piggare utav dem, sen att de också är gudomligt goda gör ju inget! Jag vet egentligen inte hur mycket de påverkar min kropp, eller på vilket sätt. Det enda jag vet är att jag får en massa energi och känner mig mer i balans. En konkret skillnad jag har märkt med min kropp är att mina naglar växer som aldrig förr. De har nog även blivit starkare, de går liksom inte av som förut, och därför blir de också längre. Jag har fått riktiga häxnaglar!
I vilket fall så är mina juicer en riktigt bra start på dagen.

Igår vaknade Alvin kl 5 och skulle bestämt upp och leka fastän jag berättade att alla andra ligger och sover. När klockan blev 9 och vi skulle packa ihop oss till Fjärilshuset, kände jag att energin sinade. Jag gjorde en ordentlig morgonjuice:

1 stjälk selleri
1 dl spenat
1/3 gurka
1 msk riven ingefära
1 äpple
1 banan
2 tsk hampaproteinpulver
1 tsk chlorella
1 tsk vetegräspulver
1 dl havremjölk

Voilá!
Det gjorde susen och smakade fantastiskt!

Alla mina frukter är ekologiska. Att köpa hem ingredienser till juicerna och att göra dom om morgnarna kräver förstås lite tid och planering. Om jag har lite tid eller inte hunnit köpa hem mina råvaror, så finns det en fantastisk juicebar på söder som jag varmt kan rekommendera; Kallpressen!
Martin som har affären skapar fantastiska och näringsrika juicer. På Svartensgatan, ett stenkast från Götgatan, ligger denna lilla juicebar. Väl värd ett besök!


Alla bilder är hämtade från Kallpressens sida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar