Om

Translate

tisdag 15 oktober 2013

..med en känsla av ljus.

En effektiv dag fylld med många upplevelser. Upplyftande. Först drömfrukost med Clara Lidström på Saltå Kvarn och föredrag om miljögifter i hemmet. Bra tips som jag återkommer med, vill gärna dela med mig av Ulrika Dahls kunskap. Inget stoppa huvudet i sanden här inte!
Efter frukosten hade jag möte med Lena på Studieförbundet Bilda, sen bar det av till jobbet. Skönt att alla mina förehavanden idag låg på Söder.
På jobbet var det födelsedagsfirande med tårta & kaffe. När jag sen hämtar Alvin på föris, biter jag mig i tungan för att inte säga till om deras giftiga plastleksaker.
Idag hade Alvin också haft en händelserik dag. De hade varit på utflykt till skogen (ett litet skogsparti i närheten) och där hade han hittat en mask. Wow!


Det var filminspelning samtidigt, så det var inte känslan av en lugn frukost i t-shirten direkt.
Men gott var det, goda juicer, ekologiskt bröd och kaffe.


Ulrika Dahl och Underbara Clara


Studieförbundet Bilda har så fina lokaler på bondegatan. Jag och Lena promotade vår After Work-klubb "Ladies got soul" på Stampen den 25e oktober. Kom!



Ett härligt minne från i somras- vår roadtrip!
Premiärspelning i Nyköping.


Förutom Stampen är vi bokade till Mitt Kök mässan i Älvsjö den 10 november. Grymt kul!


Nu när Alvin har somnat sitter jag i köket med gitarren och övar inför morgondagens rep med bästa Alexzandra. Jag ser verkligen fram emot att få sjunga o spela tillsammans i morgon.

Men först ska jag krypa ner bredvid min lilla "gulligare-än-alla-kattungar-i-hela-världen" snutt. Dom små händerna, jösses. Vad jag älskar min son. Tack för att jag får landa efter denna sköna dag i sängen bredvid dig. Tack för att jag ser fram emot morgondagen med en känsla av ljus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar