Om

Translate

torsdag 17 oktober 2013

kanske skulle man gömma en skatt någon dag..

Så närmar sig denna vackra höst sitt slut. De färgsprakande löven faller från träden och lämnar grenarna nakna och kala. Tack älskade höst och välkommen snö!
Ja, jag längtar så tills den första snön faller. Det är så romantiskt. Jag blir glad i hela själen, rakt igenom och jag liksom dansar inombords. Till Henry Mancini's "Moon River".
Jag längtar också till julen. Då vinylspelaren åker fram och spelar knastrande gamla julskivor med barnröster, då vår adventskyrka plingar "Stilla natt", då vi bakar pepparkakor och dricker glögg. I år tänker jag att vi ska göra egen glögg, sill och skinka. Julbröd. Ja, det mesta faktiskt. Nu när jag kör glutenfritt, sockerfritt och så mycket som möjligt ekologiskt har jag fått börja tillaga mycket mer hemma. Det är ganska mysigt faktiskt, och maten är så mycket godare när jag vet att den inte innehåller en massa dåligheter.


Igår kväll hade jag klubb Haystack på Pet Sounds Bar.
Det bjöds på några riktigt fina karameller ur countrypåsen (!)


En riktigt fin pedal steel som lät som gräddkola som sakta smälter i munnen


Pallen som även fungerar som storage med idolbilder..


..eller helt enkelt som en hemlig låda. Den påminner mig om mina små hemliga lådor eller skrin jag hade som liten. Jag var en liten samlare och där hamnade allt från fina stenar, pennor med motiv, hår från katten till en röd mungiga. 
Jag har också gömt skatter som barn, lite här och var. 
Kanske skulle skaffa mig ett hemligt skrin eller gömma en skatt någon dag..


Tack Roy Handcuff 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar