Om

Translate

måndag 28 oktober 2013

Stampen alltså.

"Ladies got Soul" på Stampen var så himla lyckat! Sen innehåller en premiär alltid moment som inte är inräknade i planeringen förstås. Av olika anledningar kunde vi inte sätta igång och rigga scenen, soundchecka och få i oss mat som planerat. Jag som redan var lite nervös för det där med att vara ljudtekniker, gick in i mitt tunnelseende. En sak i taget, bocka av. Check.
Allt fixade sig. Med lite hjälp från Alexzandra så fixade vi till ett helt ok ljud, efter lite problem med rundgång. (glad att jag har kvar min hörsel)
Smink och mat fick vänta, det blev ingen tid att sitta ner innan vi drog igång på scen.
Först ut var fina Katey Jay från det australiensiska bandet Texas Tea. Andra gästartisten var grymma Temilia. De gjorde båda succé förstås!
Porter & Bán körde tre mindre set under kvällen, men det kändes alldeles för kort. Det tyckte både publiken som bad om mer, och vi. Ägaren önskade även han mer musik till nästa gång. Så klart vi vill spela mer!

Stampen alltså. Vilket genuin ställe. Otroligt härligt ställe att spela på!


I väntan på att få komma in och börja rigga


Inne!


Katey Jay


Temilia


Porter & Bán


Ser fram emot nästa gång Stampen. 29 november.


För den som tycker att jag är lite seg med inlägg här på bloggen (vilket jag tycker själv!)
och vill få lite mer nyuppdaterade bilder, så finns Holy Moly på Instagram.
Jag kallar mig holymolymaria.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar