Om

Translate

torsdag 21 februari 2013

Alla är värda en begravning..



Vi samlades i en vacker kyrka med en mycket speciell atmosfär för att tacka av en man som har vandrat över fält och ängar, förgyllt livet för både människor och djur.
Att samlas och minnas, att tacka denna alldeles speciella människa (för alla är vi speciella) det är vackert. Det är ära. Det är livets gång.

Jag hörde på nyheterna att inte alla får en begravning nu för tiden och att den statistiken ökar. 
Jag tycker att alla är värda en eftertanke och det fina avtackande en begravning är. Jag tror att det är oerhört viktigt, både för den som har lämnat jordelivet och för oss anhöriga. För mig är de det i alla fall och jag är glad att jag fick vara med idag. Även om jag mest vallade runt en liten grabb med spring i benen.






Otroliga målningar prydde hela kyrkan




Det är så knäppt att tänka på att vi alla ska dö en dag. Min kropp kommer att bli aska. Det är det enda vi människor med säkerhet vet, att vi kommer att dö. 





Jag hoppas att jag har gjort ett avtryck, att jag har betytt något för människor omkring mig. Jag hoppas att jag har spridit en positiv känsla, så att det har gett ringar på vattnet. Det vore helt fantastiskt. Tänk att få ligga på min dödsbädd och känna mig stolt, nöjd. Att jag gjort mitt bästa.  Ja, det får bli mitt livsmål..

Efter begravningen samlades vi på den gamla gården och åt smörgåstårta och andra godsaker i vanlig ordning!





Trasmattan funkar lika bra på väggen!




Jag hoppas att varje människa och själ som vandrar på denna jord får en värdig begravning, för det ska gudarna veta att det är inte helt enkelt att leva och vara människa. Vi borde alla få ett diplom! Kanske i form av en fin begravning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar