Om

Translate

söndag 3 februari 2013

Sol, stros och gos

Det var en vacker lördag igår, strålande sol och alldeles vindstilla. Perfekt dag att gå på långpromenad ner till Vinterviken.
Vi mötte upp min kära vän Elina, för sådana där fina dagar är till för att delas med dom man tycker allra bäst om!

När Alvin var liten var jag alltid försenad. Minst en halvtimme. Det var supersvårt att avgöra vilken tid vi skulle vara klara med alla bestyr och komma hemifrån, och det hände ofta något oväntat längs vägen.
Jag har lärt mig av det nu och det är så skönt.
För det första säger jag alltid en cirka tid, te x 14.00-14.30. Ju närmare tiden vi kommer och jag börjar kunna avgöra lite mer hur vi ligger till, så meddelar jag en exakt tid. För det andra så meddelar jag alltid en halvtimme senare än vad jag tror. Och det brukar stämma!
Det bästa med detta är att det inte blir stressigt. Det finns utrymme att strosa, få inspiration, ta en bild och stanna upp för att ge Alvin en puss.


Vinterviken





Tyvärr var vi inte dom enda (!) som promenerade till Vinterviken och fiket var proppfullt.
Så det blev ingen varm choklad.
Men vad gör det när solen strålar.


När solen vandrade neråt blev det genast mycket kallare, så det blev raska steg hemåt. Alvin somnade i vagnen under sin mjuka filt.


Tack för en mysig dag Elina & Vinterviken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar