Om

Translate

onsdag 27 februari 2013

För bra för att vara sant?.. Pyttsan!

Jag är så himla glad idag för Alvin har fått dagisplats! (vet att det heter förskola)
För ett par veckor sen fick han plats på ett dagis en halvtimmes promenad bort. Det är skapat ur ett gammalt servicehem och fyller 300 barn. Byggd för alla de barn som inte får plats på det dagis de önskat. Han skulle få börja en månad efter det att pappapengen tar slut. Det kändes tungt i sinnet och knöt sig i magen av tanken att han skulle trängas där med 300 barn. Det kanske är en jättebra förskola, men jag kunde liksom inte förlika mig med den tanken plus att det praktiskt skulle bli lite meckligt.

Jag satt i funderingar om jag skulle kolla upp dagmammor.. så dimper posten ner, Alvin springer ut i hallen och där ligger det brev som nästan var för bra för att vara sant; Alvin har fått förskoleplats på dagiset precis bredvid oss (3 min gångväg, jag klockade precis!!) och ska få börja en vecka tidigare än på det förra!! Skööönt!!

Nu sover Alvin i vagnen och jag sitter på Lundins och firar med en Mums Mums!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar