Om

Translate

fredag 8 februari 2013

Tittut!

Idag åkte hela julen ut ur vår hem. Det har skett lite pö om pö, Per har fått vänja sig vid tanken i sin egen takt. Så idag sa han till min stora förvåning (det är ju trots allt bara februari) att nu är det dags, nu åker allt som har med julen ner! Annars kan jag avslöja att julen brukar få vara kvar lite längre, mot argumentet "det är ju så himla mysigt".

Tack för i år adventsljusstake, ses i december.


Julstjärnorna i fönstren packas ner, men snöbollen får vara kvar året om.
Den ger så vackra skuggor på väggen när det är soligt. Naturen skapar den allra vackraste konsten tycker jag.



På morgonen lekte Alvin tittut med sin pappa. Tänk att det kan vara så roligt!
Det är himla mysigt att titta på i alla fall.



 Barnskratt, då helst sitt eget barns, går ju inte att värja sig mot. När Alvin väcker mig så där extra tidigt (före 06) så brukar jag kittla honom bara för att höra hans skratt. Då är det mycket lättare att komma upp.

Igår var det städdag här i västertorpshemmet. Alvin vågade för första gången närma sig dammsugaren och ta på den. Jag fixade en liten bokhylla, så att Alvin kan ha sina böcker i ordning och i sin egen höjd. Äntligen fick jag användning för bokhållaren Alvin fick av Katarina, Daniel o lilla Juni.


Per har varit pappaledig ett tag nu, men snart är det dags för Alvin att börja på förskola.
Per har under dessa månader lärt Alvin en massa hushållssysslor. 
Bland den bästa tycker jag är diskmaskinen. Alvin älskar att tillsammans med sin pappa tömma och fylla diskmaskinen. Perfekt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar