Om

Translate

torsdag 14 februari 2013

Hjärte-dagen

Innan jag träffade Per var jag singel jättelänge (enligt min mormor som påminde mig varje gång jag ringde "Hur går det med kärleken då, har du träffat nån speciell än?" nix, inte sen i förrgår mormor.) På dagar som denna, alla hjärtans dag, var jag som singel duktig på att ge mig själv blommor, laga något gott, mm. Helt enkelt var jag bra på att mysa till det med mig själv! Kanske för att trotsa mormors syn på att man måste vara två. Jag tycker att det här med alla hjärtans dag behöver ju inte bara betyda en kärlek mellan två personer. Ibland är det ändå bäst att vara själv. Jag var ofta nöjd i alla fall, trivdes som singel, var rätt gött faktiskt. Det blev mycket sex and the city! Och jag kunde ta upp gitarren och skriva musik när som helst.. Ljuva singelliv!!

Så, nu är mitt liv helt annorlunda. Jag är nöjd nu också, på ett annat vis förstås. Sex and the city är ett avslutat kapitel. I morse kom Per och Alvin med frukost på sängen. Det var himla fint. Att ha barn är kärlek i stor dos. Sån där med en liten blöt tår vid vissa tillfällen. Vi har köpt blommor till varandra och vi har äntligen fått tummen ur röva och hämtat vår delikatesspåse som vi fått av våra vänner Carina och Rasmus.

Jag har precis nattat Alven och fixat nattens vällingvatten, så nu ska jag o Per njuta av alla godsaker tillsammans med en flaska rött. Mums! Livet är helt annorlunda nu, och allt är som det ska. En ny era.

Kärlek till er alla där ute, hur den än ser ut ikväll. Kram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar