Om

Translate

lördag 9 februari 2013

Dagens tips: Hjälp en pensionär!

Igår var jag o Alvin på Söder. Vid 16-tiden på en fredag handlade vi på Ica och systemet. Är det tillåtet att cruisa omkring med barnvagn i vimlet? Eller är man bara i vägen?

Jag vet en kollega som hade en bestämd åsikt om när pensionärerna får röra sig utomhus. "Vad gör dom ens ute efter kl 15? Dom kan väl för sjutton göra sina ärenden på förmiddagen och inte gå ut när alla andra ska göra sina ärenden!" Jag håller inte riktigt med. Enligt honom ska nog vi med barnvagn också hålla oss inne vid den tiden. Han är för härlig. Alla har rätt till sin åsikt!

Jag har tänkt på det här med att det inte är okej att mammor/pappor går i bredd med sina barnvagnar som jag skrev om för ett tag sen.
När är det okej att gå i bredd?
Det kan ju inte vara okej om man är tjockis, låt säga väger mer är 120 pannor. Alltså om 2 st feta går bredvid varandra. Men om det är en tjockis och en spinkis á 55 kg då? Kanske beror på hur bred trottoaren är, det måste man ju ha med i beräkningen förstås. Där blir det genast lite mer komplicerat, för då måste man ju mäta trottoaren om man vill veta om man får gå bredvid varandra eller inte, och trottoaren kan ju komma att avsmalna längre fram, och då kan det ta rätt lång tid att ta sig fram.

Jag tänker också på folk som går med matkassar. Då kanske man inte ska gå i bredd med sin vän. Speciellt inte om den andre också har matkassar. Fast det kanske inte är helt fulla matkassar och dessa vänner kanske är spinkisar båda två? Då kanske det är okej? Fast är man tjockis så funkar det ju inte.
Ett tips då är ju att ha med sig ryggsäck. Alltså om man gärna vill gå i bredd vill säga.

Ja, det finns säkert tusen olika scenarier som jag skulle kunna måla upp i mitt huvud, men jag tänker inte lägga ner mer tankeverksamhet denna lördag på detta. Tycker bara det vore synd att aldrig mer få hjälpa en pensionär, att dom skulle hållas borta från gatorna på eftermiddagarna. Nä, länge leve pensionärerna!

                                                                                                   Mormor & morfar


MANI-FEST!

Igår var vi på Manifestgalan på Nalen och idag är jag inte så pigg. Lite huvudvärk, mycket vatten och lugna lekar med Alvin. Så ser det ut. Vi hade himla kul igår!


Ja, det vart lite ostadigt på kameran








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar