Om

Translate

fredag 22 februari 2013

Struktur, struktur, struktur


Jag håller på att strukturera om i mitt liv och det är så himla skönt!

Jag har köpt en kontorskalender som jag aldrig släpper, den följer med mig vart jag än går. Det är frihet för mig att ha koll. Att ha det på papper, nerskrivet. Mycket tankeverksamhet besparas på så vis.
Ett enkelt sätt att få struktur/spara energi är att laga stora middagar. Så räcker det till lunch nästa dag och det behöver inte gå åt tid att laga två måltider. Bara att variera med en god sallad till!
Vi har också bestämt vilka dagar som är vems vabbdagar. Så kan man boka in möten och annat viktigt dom andra dagarna.

Stoppljuset har blivit en kompass i mitt liv. Jag har upptäckt att jag alltid ligger mellan gult och rött.
Tänk att vara på grönt. För mig har det inte varit ett alternativ, det har liksom varit det jag trott förväntats av mig. Att "köra på", att "ta sig i kragen". Jag sparkar härmed ut dessa epitet!!
Jag vill hitta det gröna ljuset, jag längtar efter att leva mer balanserat. Jag vill själv kunna välja när jag vill köra i gult eller rött och inte som nu märka det i efterhand. När jag kört i botten, är irriterad och helt slut.
Strukturen en viktig nyckel till balans tror jag. Det känns i alla fall riktigt befriande.


Mer struktur=mer energi

Sitter du inne på några bra tips? Ge mig!
Jag tar tacksamt emot alla tänkbara tips på struktur i vardagen. Allt för att spara och hushålla med energin. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar