Om

Translate

fredag 1 februari 2013

Bad, noblesse och hästkorv

Veckorna före Alvin föddes minns jag som igår. Han gick 2 veckor över beräknad ankomsttid och det var dom två längsta veckorna i mitt liv. 
Mitt liv bestod av att fixa hemmet, bada och äta noblesse! Att ligga i badet gav mig en känsla av tyngdlöshet, annars gungade jag mest av och an och satte jag mig ner blev jag sittandes kvar länge..


Sängen och skötbordet lyste med sin frånvaro


Den här billiga mobilen från IKEA kom att bli Alvins absoluta favorit. Getingen toppade!


Yes, det står hästkorv med på BB-listan. (inte mitt val förstås)


Inte en dammtuss så långt ögat når. Skillnad är det nu vill jag lova.


BB-väskan växte under dessa två veckor, och kom att bli BB-väskor. I ambulansen (japp, värkarna kom med en dundrande fart så det blev blåljus till BB) så undrade sköterskan varför det tog så lång tid för Per att ta sig ner från lägenheten "Förstår han inte att det är bråttom"? Alla väskor kom inte med. 


Så kom han till slut min ängel.


(men den där storken alla pratar om såg jag inte röken av)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar