Om

Translate

lördag 16 februari 2013

Peppar peppar..

I kväll skulle jag ha varit på Pet Sounds Bar och spelat musik på vår countryklubb "Haystack".
Men i natt förvandlades vår lägenhet till en sjukstuga. 2 av 3 fick vinterkräksjukan, inte jag. Jag tänkte att nu är det bara tiden som avgör när det är min tur, men så kom jag på det gamla husmorsreceptet: vitpepparkorn!
Jag tog mig upp i natten och knaprade 8 stora vitpepparkorn. Det är inte gott, men att lyssna på någon som har vinterkräksjukan är nog motiverande. Jag släppte in frisk luft i sovrummet.
Än så länge har jag inte insjuknat. Är bara extremt trött efter nattens vaka. Jag fått ta hand om två utslagna hjältar idag: vätskeersättning, fruktsmoothies, Nicke Nyfiken, 1000 blöjbyten, vila.

Medan Alvin sov gjorde jag en tre timmar lång countrylåtlista på Spotify till kvällens Haystack. Tacka vet jag tekniken, det underlättade verkligen att inte behöva åka in med skivor till Pet Sounds. Allt har löst sig fint och tillfrisknandet är i full gång här hemma. Nu behöver jag Zzzzova!

Här är en bild från Charlee Porters Country House från i onsdags på Southside Cavern. Hoppas ni är friska där ute, jag hoppas också att jag lyckas hålla mig frisk. Peppar peppar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar